iansomerhalder

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av iansomerhalder - 21 juli 2011 19:53

Här är min berättelse. "Mystic Nights". Berättelsen kommer att publiceras varje torsdag och söndag. Hoppas ni kommer tycka om berättelsen!! Här kommer del 1   


  


Damien gick bara efter tjejen som hade sett Damien. Hon sprang allt hon kunde men det här var för lätt för Damien. Han kunde bara gå efter eftersom han vet att han kommer hinna ikapp förr eller senare. Tjejen började bli mer desperat och började skrika. ”Varför skriker hon när hon är mitt i ingenstans”, tänkte Damien. Damien såg att tjejen började tappa andan och hade snart ingen ork att springa. ”Lika bra att slå till”. Damien sprang så att han stod framför henne och fick henne och stanna och siktade sina tänder mot hennes hals.


Damien körde precis in i Seattle, Washington. Han svängde av vid en väg precis innan centrum. Det var ett motell. Men han ångrade sig eftersom han egentligen inte behöver ett rum, han sover ju ändå inte. Varför slösa pengar då? Han körde tilbaka till vägen och svängde åt centrum. Efter en 10 minuters resa till centrum så parkerade Damien sin älskade bil, en Cadillac, utanför en bar.

Damiens bil 

Klockan var tio på kvällen och baren var redan fullpackat med folk. Damien gick in och fick en massa tjejers blickar mot sig. Vilken tjej skulle inte vilja vända sig och se en kille som är den snyggaste dom har sett? Lång, brunhårig, bruna ögon som får en att smälta, fylliga läppar som man vill genast kyssa.. ”Men herregud.... Jennie, Jennie!!! Ser du han killen som gick precis in? Han är så himla sexig”. Damien log lite när han hörde tjejen som sa det. Han fortsatte till själva baren och satte sig på barstolen.

-”En Jack Daniels”, sa Damien till bartendern.

-”Ska bli”.

Damien kollade runt lite. Det var en stor bar med en scen längst bort till höger. Baren hade en öppen yta i mitten med bord och stolar. Vid nästan varje hörn fanns det hörnsoffor och ett bord. Det såg ut som att alla platser var upptagna. Ett band spelade också och det var några som stod och dansade så man behövde väl inte bekymra sig om man inte hade nånstans att sitta.

-”Här har du en Jack Daniels. Det blir 18 dollar”.

Damien hade ingen speciell lust att betala så han gjorde det han var bäst på.

-”Du bjöd mig på en drink för det är första gången jag är här”.

-”Vet du vad? Jag bjuder dig på drinken för det är ju första gången du är här”, sa bartendern och blinkade.

Vilken fördel att ha den här förmågan...”, tänkte Damien.

På väggen över själva flaskhyllorna så satt en TV. Baseball match gick på TV:n. Damien kollade lite snabbt men drack upp sin drink och lämnade baren. Men på vägen så vart han stoppad av nån.

-”Hej där... Värst vad du hade bråttom”, sa en tjej.

-”Nej då, jag har inte bråttom. Försöker bara ta mig igenom allt folk”.

-”Men om du nu ska lämna baren, kan jag inte få följa med dig”?, viskade tjejen i Damiens öra.

Det var ett tag sen jag 'åt' senast. Varför inte?”

-”Självklart så får du följa med mig.. Vad heter du föresten?”

-”Isabella.. Vad heter du?”

-”Damien. Kom så går vi då, Isabella”, och log.

Isabella log tillbaka och tog tag i Damiens hand och följde efter. När dom till slut kom ut så drog Damien Isabella nånstans där ingen skulle se eller höra dom. Han gick några kvarter bort och svängde in i en gränd.

-”Varför är vi här?”, undrade Isabella. Men Isabella verkade vara för full för att veta att det är farligt att hon är där.

-”Mysigt ställe.. kanske inte mysigast men ingen ser oss här...”, viskade Damien i Isabellas öra.

Isabella började fnittra.

-”Berättade jag för dig att du är bara så himla snygg?”

Damien log.

-”Nej, men jag vet om det redan”.

Damien kollade in i Isabella gröna ögon och strök undan hennes blonda,lockiga hår från ansiktet. Han hörde hennes blod pumpa. Hennes hjärta slog allt fortare. Isabellas lilla oskyldiga ansikte och leende försvann och hon slog undan Damien hand från hennes ansikte och började springa. Hon vände sig om för att se om Damien var efter henne men så fort hon vände tilbaka så stod han framför henne och log.

-”Isabella.. Varför sprang du iväg?”

-”Vad fan... Vad är det för fel med dina ögon?!?! Vad fan är det för tänder?!?! VAD ÄR DU FÖR NÅT?!?!”, skrek Isabella.

-”Vampyr. En vampyr..”.

Damien tog tag i hennes huvud och högg in sina tänder mot hennes hals. Damien tömde henne på allt blod hon hade. Damien slängde sedan bara iväg hennes kropp och tittade upp mot himlen och började skratta.

Gud, alltid härligt med lite mat”

Damien slängde en blick och böjde sig över Isabellas tömda kropp.

Stackars tjej.. Men hon var definitivt god. Ny smak.”

-”Synd att vi fick ett tragiskt slut, Isabella”. Damien log och gick därifrån....

Av iansomerhalder - 21 juli 2011 01:05

Jag skulle vilja dela med min nya idé till bloggen. Nämligen en historia. En sån där histora som jag kommer publicera lite då och då, jag siktar på att publicera den två gånger i veckan, torsdagar och söndagar. Den kommer handla om en kille baserad på Damon Salvatore karaktären fast jag kommer skriva lite annat så det blir inte The Vampire Diaries utan mer Damon fast på mitt sätt, hehe. Hoppas ni gillar den idén och att ni kommer att gilla historien. Första publiceras idag(torsdag) kl.20 Kolla in då!! Avslöjar inga namn osv   


 

Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Tidigare år

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards