iansomerhalder

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av iansomerhalder - 4 augusti 2011 12:00

Läs dom tidigare delarna HÄR.


    

”Så...Har du inte saknat syrran?”, frågade Ruby.

Damien kunde inte riktigt svara. Han var så chockad.

-”Här”. Ruby sträckte fram sin hand. ”Jag hjälper dig”.

Damien tog tag i Rubys hand och hon drog upp honom.

-”Just det. Ledsen för huvudet”.

-”Du kunde ha sagt hej”. Damien rörde vid sidan av huvudet och såg att han blödde.

-”Jag tror hej är lite för snällt”, sa Ruby med ett leende.

Damien tittade bara på Ruby. Han måste hallucinera. Hon kan inte vara där.

-”Damien...Jag har letat efter dig i snart 50 år”.

-”Hur..Hur.. vart du vampyr?”.

-”Lång historia. Berättar lite senare”.

Ruby gick lite fram och tillbaka. Hon tittade runt i rummet.

-”Inte så dåligt för 60 dollar”.

-”Nej, jag antar det. Du jobbar väl här?”.

Ruby skrattade till.

Damien tittade bara på henne. Han skrattade.

-”Vad är det som är så roligt?”.

-”Du är här”.

-”Jasså? Oj, det var ju roligt. Ska jag vara ärlig så önskar jag att jag inte är här. Jag önskar att jag dog för 250 år sen!”.

-”Självmord kanske var en väg?”

-”Tror du jag ville ge upp så lätt eller? Jag tänkte 'skitsamma', jag får väl vänja mig vid det här livet. Mamma, Athan och jag trodde du var död när du lämnade McKinney. Det var inte förrän 1961 jag fick reda på att du var vid liv. Du hade blivit det jag hade blivit”.

-”Hur fick du reda på det?”.

-”Damien? Du skämtar? Du återvände ju till McKinney. Ditt ex sa att du hade varit där. Jag pratade med henne på en bar. Hon var full och släppte ut allt om dig och henne. Jag kunde knappt tro mina öron och sen dess har jag letat efter dig”.

”Just ja. Donna. Härlig brud. Varför ville du se mig?”.

Ruby närmade sig med eleganta steg. Hon stannade precis framför Damien.

”Jag ville hämnas. Typ. Det är ditt fel att jag står här. Det är ditt fel att jag blev en vampyr. Du tog med den där bitchen Sophia och du visste själv vad hon var!”, skrek Ruby.

”Jag vet att jag var självisk men jag hade ingen kontroll. Hon kontrollerade mig!”, skrek Damien tillbaks.

Ruby kollade på Damien med en arg min. Hon tog tag i Damien hals och kastade honom rakt i väggen. Hon gick fram till Damien som låg där. Damien hann före och fällde Ruby. Ruby reste sig fort och försökte ta tag i Damiens hals igen. Men Damien tog tag i Rubys hand innan hon hann. Han kastade undan hennes hand och tog tag i Rubys hals och kastade henne nu in i väggen.

”Akta dig, syrran”.

Ruby reste sig. Hon kollade på Damien surt men sen med en ledsen min.

”Jag ber om ursäkt, Damien. Det var inte meningen. Jag lovade mig själv att jag skulle kontrollera mig själv när jag såg dig. Jag var rasande på dig i 197 år då jag visste att du var död. När jag fick reda på att du levde så vart jag ännu mer rasande men så helt plötsligt så försvann ilskan. Jag ville hitta dig nu. Men jag antar att den ilskan kom tillbaka när jag såg dig nu. Jag hade ju inte sett dig på 250 år. Förlåt Damien”.

Damien kollade på sin syster. Han har saknat henne så. Han förstod henne.

-”Du har egentligen inget att be om ursäkt för. Du agerade helt normalt”.

Ruby gick fram till Damien och kramade honom. Damien kramade tillbaka. Hårt.

-”Får jag vara med i kramkalaset?”.

Damien stelnade till. Ruby också. Dom kände igen rösten. Dom kunde inte tro det.

-”Athan”, sa Damien och Ruby i kör.

-”Hej, Damien och Ruby”.

Athan gick fram till Damien och Ruby. Damien kunde faktiskt knappt känna igen sin egen bror. Han var så muskulös. Han var lite längre än Damien men inte så mycket. Fast han hade samma svarta hår och svarta ögon.

-”Athan..”, sa Ruby chockad.

-”Snyggt jobbat med den där bruden i Seattle”, sa Athan till Damien och gav honom en klapp på armen.

Damien skrattade till.

-”Athan. Längesen, broder. Hur står det till?”.

-”Bara bra. Din tjej, Sophia, var ju riktig schysst”.

-”Hm. Ja..”.

-”Din jävel!”, skrek Athan helt plötsligt.

-”Athan, lägg av”, sa Ruby lugnande.

-”Varför, Ruby? Säg mig varför! Han dödade mamma och orsakade all ilska och smärta så länge tack vare att han bjöd in Sophia! Jag är så glad att dom brände den bitchen!”.

Damien hade ingen aning att McKinneys invånare hade dödat Sophia. Han vart alldeles tyst.

-”Varför så tyst, Damien? Ledsen över att din älskling dog för vad är det nu? 246 år sen”.

-”Men lugna dig nu”, sa Ruby återigen.

-”Din jävel”, sa Athan och kollade argt på Damien.

-”Athan, det är ingen idé att vara arg. Det var 245 år sen. Du kan inte vara arg för alltid”, sa Ruby.

Athan kollade fortfarande på Damien. Han verkade återfå kontrollen. Han började lugna ner sig.

-”Nu är jag lugn men inte länge till, broder”.

Athan gick ut.

-”Vi måste få honom att inse att vara arg är bara slöseri. Innan han tar det för långt”.

-”Ja, men jag förstår honom på ett sätt. Ruby, vad jag gjorde kommer jag aldrig kunna förlåta mig för. Jag borde ha blivit bränd med Sophia. Under alla dessa år så försökte jag leva livet som vampyr. Men ni var en del av mina tankar hela tiden”.

Ruby kollade på Damien. Hon tyckte synd om honom.

-”Jag förstår inte hur du kan vara så snäll helt plötsligt. Jag förväntade mig att du skulle bete dig som Athan när du kom”.

-”Jag förklarade mig ju”, sa Ruby.

Dom såg i ögonvrån att Athan stod vid dörröppningen. Damien och Ruby vände sig mot Athan. Athan gick in och stängde dörren efter sig.

-”Okej. Vi har en del att gå igenom”.


Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards