iansomerhalder

Alla inlägg under september 2011

Av iansomerhalder - 7 september 2011 18:23

Ian gjorde en intervju med Collider.com för inte så länge sen. Jag har översatt den till svenska. Frågorna står i fet stil och Ians svar är "normala" alltså inte fet stil hehe..


Nu när Stefan har gett sig av, vad har Damon för roll i säsong 3? Hur kommer han förändras?

Ärligt talat, det här är en tv-show och dessa karaktärer utvecklas. Jag skulle    hellre vilja vara kvar som "bad ass"-killen som får alla bra repliker ochsliter av allas huvud. Det skulle jag föredra. Jag vet att det låter lite sadistiskt, men det gör det till en bättre karaktär. Men jag tror inte livet är så. Kevin Williamson sa så här: "Håll bara tyst och lyssna. Livet är inte endimensionellt. Vi förändras." Det är den där "push-pull". Han kämpar för den han egentligen är, och det är det som gör berättelsen dynamisk. Han är en anti-hjälte. Han vet inte hur man gör allt det här, så jag tror han kommer ha tester och prövningar.


Slutligen, han är inte nöjd med hur vissa grejer har visats sig. Han försökte i två säsonger för att får Stefan att göra det han ville att han skulle göra, vilket är att bli det han är. Han vill bara att dom ska äta och förstöra allt i deras väg. Nu springer Stefan runt med en kille som Damon hatar och försökte döda. Han lämnade Damon i den här staden med tjejen som är 150 år yngre än honom, som han är kär i, men kan inte få för hon vill inte ha honom och det är hans brors tjej. Han sitter bara där och tänker för sig själv: "det här suger!". Men jag tror han kommer stiga upp till det tillfället. Han kommer ha samma flin på löpparna, även om han sliter huvudet av nån eller räddar en kattunge. Han känner samma sak för båda sakerna.


Hur tolkar du kyssen mellan Damon och Elena?

Jag hör alltid om den där "passionerade kyssen". Jag vet inte om nån såg men han var blek, svettades ymnigt och blödde. Det fanns inget med det som var passionerat, så jag vet inte hur mycket jag ska se in i det, fast jag vet att han minns det. Han nämner det, stöter på Elena, men visar att han definitivt minns det. Det gick inte förbi obemärkt. Hon får saker från Damon som hon inte får från Stefan. Dom stöter på varandra och har det roligt. Han får henne att le, även fast han dödade hennes bror och och i princip förstörde hennes liv, på många sätt. Det är sån han är. Han är inte så glad över den här situationen, men han älskar och måste skydda den här tjejen. Han vet att hans bror gjorde allt skit för att rädda honom. Stefan är nu en anhängare, vem vet hur länge- oavsett om det är ett decennium eller ett millenium.


På grund av böckerna så finns det många fans som vill se Damon och Bonnie tillsammans. Vad tycker du om det? Skulle du vilja se det?

Bonnie är het! Att "sova" med en häxa skulle säkert vara ganska intressant. Jag hör det, och jag förstår det. Damon och Bonnie är, på många sätt, klippta från liknande tyg. Damon och Bonnie har en väldigt cool dynamik. Dom är roliga tillsammans. Jag kommer ihåg när vi spelade in den där scenen när dom dansar tillsammans, och jag kommer ihåg att jag sa: "Wow, det här funkar ju!". Jag vet att det händer i böckerna. Det är den grejen när du hatar nån och sen blir du kär i dom. Men, Damon är så insvept i Elena. Kan du tänka dig att Jeremy kommer efter Damon typ: "Håll dig borta från min flickvän!", och slår sig på bröstet, och Damon typ: "Verkligen? Vi strulade en gång, grabben. Lämna mig i fred." Men, vem vet?


Damon pressar alltid Jeremy till "man up"-situationer. Kommer ni ha fler scener tillsammans den här säsongen?

Förmodligen, nu när Damon är kvar i Mystic Falls. Med Alaric (Matt Davis), så är han förpliktad att hitta dom. Damon måste ta hand om Jeremy, vilket är det sista han vill. Jag tror Jeremy kan lära sig mycket av Damon som han egentligen inte behöver veta. Ärligt talat, så vet jag inte vad som kommer att hända.


Är du orolig över att Damon behåller sin skarphet?

Det är grejen, Kevin (Williamson) och jag pratade om det. Det är som alkohol i baren. Det är svårt. Folk behöver honom som en hjälte, men han kommer till slut inte veta hur han ska hantera det. Han kommer dyka upp hela tiden och döda folk, antingen medvetet eller omedvetet. Och, han kommer vältra sig lite grann, "Varför händer det här?" Sättet att hålla det färskt är att väva in livets tråd i denna text. Till slut, så dras du mellan ditt förflutna, nutida och framtida upplevelser. Från när jag avslutade inspelningen i mitten av april tills nu, så är jag en helt annan person och du också. Vi måste sträva efter att göra varje dag coolt eller bra, eller ta oss igenom det, hur det än går.


Det är skarpheten, hålla det färskt och hålla saker i mitt liv som jag kan faktiskt sätta in i en text. Det enda sättet jag kommer att kunna leva ett ögonblick är faktiskt om det betyder något för mig. Du kan inte bara dyka upp och säga orden. Tror inte en sekund att det är alltid som sockervadd. Ibland gör det verkligen ont. En del saker som Damon går igenom är extremt rensande för mig, som en individ, och det är inte alltid vackert. Du smutsar ner vattnet, hela tiden. Du dras från alla dessa saker som inte nödvändigtvis är bra. Det är princip som att få betalt för terapi. Istället för att ligga in nåns soffa och berätta hur du känner dig, så drar du allt det här internt.


Jag jobbar med en kvinna som är så djupt involverad i sitt arbete. Hennes namn är Ivana Chubback. Hon är globalt den mest kända skådespelarcoach, går på planetens yta, och jobbar fortfarande. Det sättet hon lär ut, och den förmågan att ta ditt liv och väva in den i textens tråd, det formar en täckmantel som du ser. Undertill så ser du inte alla sömmar och allt. Det du ser utanför är vad som presenteras för dig och vad som är verkligt, men det är inte lätt. Den här kvinnan vet mer om mer människor i Hollywood än någon annan, och det är rikigt djupt, djupt "fucked up" grejer. För mig, så är det skådespeleri. Det är vad jag gör, varje dag. Det är ganska konstigt.


 


Källa1, Källa2

Av iansomerhalder - 7 september 2011 17:26

Först vill jag bara be om ursäkt för den lilla kassa uppdateringen!


Tänkte säga att Empoweresque som är första ISF-eventet som kommer att vara den 29 oktober i Atlanta,Georgia ligger på Halloween så det kommer även att ett Halloween-party med burlesque tema! :)


 

Källa

Av iansomerhalder - 4 september 2011 18:11

Eftersom det är del 10 så är det en extra lång del   Enjoy!!!

Vad tyckte ni om del 10? Kommentera gärna!!


Liten spoiler kanske men Damiens, Rubys och Athans mamma hette Ashbury innan hon gifte sig och hette Daisy Blackwell. Ni kommer förstå varför jag skrev det här.


 


Damien hade legat hela natten och bara kopplat av. Det var soluppgång och han hörde att Ruby var uppe. Damien reste sig från sängen och gick till köket.

-”Hej.”, sa Ruby.

-”Hallå där”.

En dörr öppnades och ut kom Athan. Athan tittade bara på Ruby och Damien och gick bara.

-”Hallå, vart ska du?”, ropade Ruby efter Athan.

-”Nånstans bara.”.

Athan tog sin jacka och stängde dörren efter sig.

-”Tjaa, han verkar inte sur..”, sa Damien.

-”Åh”, sa Ruby med en suck. ”Jag orkar snart inte bry mig om honom”.

Damien satte sig i soffan och satte på tv:n. Han bläddrade igenom kanalerna tills han kom till CNN:s morgonsändning av nyheterna.

-”Det mystiska fallet med den 21-åriga Isabella läggs nu ner. Enligt polisen så har det varit ett svårt fall då man inte har haft nåt spår eller DNA att utgå efter.

-'Det är ett sånt här fall som förmodligen aldrig kommer att lösas. Vi har försökt att hitta alla möjliga sätt att lösa fallet på nåt sätt. Men det går verkligen inte. Enda vi kan säga är att det är möjligtvis ett djur och det är det enda vettiga vi kan komma på. Vi beklagar djupt till Isabellas familj', säger polischefen William Warner i Seattle.

-”Men snyggt jobbat, Damien”, sa Ruby lite surt. ”Tur att du kom undan och du kom undan väldigt bra”.

Damien log bara. Vad skulle han säga? Han fortsatte bläddra tills han slut stängde av tv:n. Ruby satte sig i fåtöljen. Nu var dom bara tysta. Dom visste inte vad dom skulle säga. Vem ville säga nåt först?


Det hade blivit kväll. Athan hade kommit hem och legat i soffan och kollat baseball. Damien hade suttit i köket och inte gjort nåt. Han tyckte att det var löjligt att dom inte kunde sitta och kolla tillsammans. Athan var fortfarande sur på Damien. Damien hade ingen lust att sitta här hela kvällen så han tog sina nycklar och började gå mot dörren.

-”Vart ska du nu då?”, hörde han Ruby fråga.

-”Ut”.

Han gick ut och satte sig i bilen och började köra mot McKinneys centrum. Det var många ungdomar ute nu. Han parkerade bilen på en stor parkering mitt i centrum. Han såg att stadshuset från 1760-talet var exakt likadan nu som då. Han började gå mot en bar. Det verkade vara McKinneys hetaste bar/resturang. Han gick mot en ledig barstol som också verkade vara den enda lediga. Han beställde det vanliga, en Jack Daniels.

-”Undrar vem det är... Men han är så jäkla het”

-”Det är han verkligen.. Gud Lisa, du borde satsa på honom”

-”Kanske det”

Damien log bara när han hörde dom två tjejerna prata om honom. Han drack upp sin drink och betalade notan. Han reste sig och skulle gå.

-”Hej där. Mitt namn är Lisa. Eh.. vart ska du?”, sa Lisa med ett leende.

Damien log och tittade på Lisa.

”Lisa. Du är vacker men jag är inte intresserad”.

Han gick förbi henne och såg att Lisa stod med ett chockat ansikte.

-”Ingen kille dissar mig!!”, hörde Damien.

Klart och tydligt en som älskar uppmärksamhet och killar”, tänkte Damien.

Han satte sig i bilen och körde tillbaka till stugan.


Damien, Ruby och Athan hade suttit uppe hela natten. Damien satt i köket och Athan i vardagsrummet. Ruby gick lite fram och tillbaka.

-”Så löjligt att ni inte kan sitta i samma rum. Alltså, så himla löjligt”, klagade Ruby hela tiden.

Klockan var nio på morgonen. Det knackade på dörren. Ruby reste sig från fåtöljen och öppnade dörren. Där stod en smal, lång, flintskallig och en ung man.

-”Hej. Mitt namn är Peter Ashbury. Är ni Ruby, Damien och Athan Blackwell?”.

-”Eh... ja. Vänta, heter du Ashbury i efternamn?”, undrade Ruby.

-”Ja. Ni är ju legenderna. Ruby, Damien och Athan. Så det stämde.. Ni blev verkligen vampyrer..”.

-”Ursäkta mig?!”, sa Damien och ställde sig framför Ruby. ”Vad var det du sa?”.

Peter började skaka.

-”Näää... Det var inget”.

-”Du sa att vi var vampyrer. Hur fan vet du det?”.

-”Det finns böcker om er i Ashburys/Blackwells familjehistoria men alla generationer sa att det var en myt. Alla sa att ni var påhittade legender. Alla barn fick höra berättelserna om Damien, Ruby och Athan. Jag har hållit på med familjeforskning jättelänge och jag har speciellt forskat om er. Ni är riktiga legender. Helt otroligt att det finns vampyrer också.. Jag är inte rädd ska ni veta. Ni är ju ändå trots allt mina kusiner, det vet ni väl? Jag är eran mammas brorson son son son son om man ska uttrycka det på det sättet. Så tekniskt sätt är vi kusiner. Snälla gör mig inte illa”.

Damien, Ruby och Athan stod bara och stirrade.

-”Hur ska vi veta att det här stämmer?”.

-”Det stämmer”, sa Ruby.

-”Va?”, sa Damien och Athan i kör.

-”Sist jag var här själv så fanns det en Peter Ashbury. Alla generationer heter Peter. Jag såg vem jag antar är hans pappa”.

Damien tittade på Peter.

-”Jag såg dig igår på McKinney's och följde efter dig hit”.

-”Tur för dig, Damien, att du har turen med dig. Tänk om det hade varit nån annan!”, sa Ruby.

Damien tittade bara på Ruby. Han släppte in Peter. Peter satte sig och var så fascinerad av att se Damien, Ruby och Athan.

Okej. Mitt namn är Peter Blackwell och jag är född 1977 alltså 34 år. Jag hörde talas om er från min pappa och jag vart alldeles fascinerad så från 1991 så började jag forska om er”. Han visade alla gamla böcker han hade.

Skojar du med mig? Har folk skrivit böcker om oss?”

Det står om Daisy Blackwell tidigare Ashbury. Och om barnen Damien, Ruby och Athan. Allt var sant men ingen senare hade trott på det här. Alla händelser var med som hade hänt på 1760-talet. Peter bara babblade och babblade, det var som han aldrig kunde andas. Athan tröttnade tills slut och gick därifrån.

-”Wow, det här är så coolt. Ni upplevde allt det här, ni liksom vet hur det var. Det här är så sjukt!! Bättre än att träffa Brad Pitt och Angelina Jolie”.

Ruby lyfte ena ögonbrynet och Damien lade sina armar i kors.

-Okej, jag vet att jag är knäpp men ni anar inte. Ni är ju så stora inom familjen. Ingen tror ju på att det här hände. Och jag får liksom se er!”.

Peter började nästan skrika. Athan hörde det och kom in till köket.

-”Grabben, kan du skippa det snacket nu? Ja, vi står här och är riktiga personer, kan du berätta varför du är här nu?”.

-”Ja, dels för ni är här och jag ville se er”, sa Peter med ett leende.

Athan tittade på honom med en väldigt sur min och Peter blev rädd.

-”Okej, jag ska berätta nu. Jag kan avslöja vilka är vampyrer. Det tar tid att avslöja om nån är vampyr men det går. Och jaaa... Ni är inte dom enda vampyrer som finns just nu i McKinney”.

Av iansomerhalder - 4 september 2011 14:53

Nu kommer torsdagens,fredagens filmrecensioner! Och idag avslutas Ian Somerhalder Movie Week. Vilka filmer såg ni? Vilka tyckte ni om?Kommentera!!  

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte har hunnit se The Lost Samaritan och How to make love to a woman. Jag kommer se dom nästa vecka istället så dom recensionerna kommer nästa helg. Anledningen är att jag har varit upptagen och jag har läxor att göra. Jag hinner inte se dom nu heller dels för att jag vill skriva Mystic Nights och för att jag har andra grejer att göra. Ledsen för komplikationerna    


"Changing Hearts"

Changing Hearts handlar om två kvinnor som har cancer och finner vänskap och tröst i varandra. En av kvinnorna, Amber, träffar deprimerad man, Jason(Ian Somerhalder). Amber vill visa honom hopp och glädje innan det är för sent.


Betyg av mig: 8/10: Den här filmen visar verkligen att det finns hopp och glädje i livet oavsett när. Och den här filmen visar öven att vi ska leva fullt ut varje dag. Vi ska älska det vi har och uppskatta det vi har och vad än livet ger oss. ALLA skådespelerskor/skådespelare speglade det här väldigt bra! Rekommenderar den här verkligen.

 

"Pulse"

Hackaren Josh invaderar Douglas Zieglers dator, som utvecklar en stark trådlös signal, och av misstag släpper en mystisk kraft som tar viljan att leva av människor, genererar ett självmord epidemi och ökar kraften. Hans flickvän och psykologstudent, Mattie, ser var och en av deras gemensamma vänner och förstörelsen av den moderna världen, och tillsammans med sin nya bekantskap Dexter, de försöker planera ett virus som utvecklats av Josh i nätverket stänga systemet och rädda mänskligheten.

Betyg av mig: 6.5/10


Av iansomerhalder - 2 september 2011 21:42

Det här inlägget är angående Ian Somerhalder Movie Week.. Jag är väldigt upptagen med vissa grejer och jag hinner tyvärr inte skriva några recensioner för dom kommande filmerna: Changing Hearts, Pulse, The Lost Samaritan och How to make love to a woman. Så alla recensioner kommer på söndag kväll istället. Hoppas det ör okej för er!!!   


 

Av iansomerhalder - 1 september 2011 22:05

Precis som rubriken säger, "Changing Hearts"-recensionen kommer imorgon. Jag har sett filmen idag men jag hinner tyvärr inte skriva recensionen nu eftersom jag precis kollade klart filmen och jag ska upp tidigt för skolan och jag måste göra klart småläxor nu. Hoppas ni förstår men den kommer upp så fort som möjligt.


Fredagens film är "Pulse"!!!!!


 

Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards