iansomerhalder

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Mystic Nights, del 13

Av iansomerhalder - 5 november 2011 14:00

Läs dom tidigare delarna här!!

Läs den senaste delen här!! (del 12)


 


Damien, Ruby och Athan hade inte hört nånting från Oscar, varulven. Dom visste inte om han var kvar eller om han hade lämnat McKinney. Men ingen av dom tänkte sitta och tänka på det, dom tänkte leva vidare.

-”Så har vi nåt roligt att hitta på idag?”, undrade Athan och tog en vindruva från fruktskålen som stod i köket.

-”Nepp, ingenting. Sorry, Athan. Idag är det en sån där tråkig dag”, sa Ruby.

-”Äh, vampyrer kan inte ha tråkigt”.

-”Jag tänkte kolla om Oscar är kvar i McKinney”, sa Damien.

Ruby och Athan sa ingenting.

-”När började du bry dig om den där byrackan? Han högg ju dig”, sa Athan.

-”Jo, jag vet men som sagt, jag har inget för mig så..”.

-”Jag gillar inte dina planer så jag är kvar här. Men vi hittar på nåt roligt, Ruby. Eller hur?”, sa Athan och klappade till Ruby.

Ruby reagerade inte direkt.

-”Damien, kan du inte bara lämna hela grejen med Oscar? Alltså, vi borde inte bry oss om honom..”

Damien tittade lite chockat på Ruby.

-”Och sen när bryr du dig om byrackan?”, undrade Athan.

-”Alltså nej, jag bryr mig inte direkt, jag säger bara det för eran skull. Kalla honom inte byracka, Athan”.

-”Alltså Ruby...Du bryr ju dig självklart”.

Damien reste sig upp.

-”Gräv inte din grav djupare”, sa Damien.

Damien gick ut och satte sig i bilen och började köra mot centrum.


Damien gick in i McKinneys största bar. Och han såg att Oscar satt och tog en drink. Men Damien ville inte konfrontera honom på en gång. Han iakttog bara honom. Det var ganska tråkigt, Oscar bara satt där. Damien funderade att bara gå där i från och skita i Oscar. Men Oscar reste sig upp och började gå. Damien gömde sig lite snabbt och började följa efter. Oscar gick in i skogen. Damien fortsatte att följa efter, då han såg Peter, som stod vid nån gammal stenbyggnad. Men Oscar såg honom först. Damien stod på ett ganska bra avstånd så han kunde höra dom varje fall.

-”Vem är du?”, undrade Oscar.

-”Jag är.. ehm... alltså, jag är i-inte här för att skada-a er....eh, alltså”, stammade Peter.

Oscar tittade lite snett på Peter.

-”Okej, men vem.. Just ja. Du är ju Blackwells lilla husdjur”.

Som att han är”, tänkte Damien.

-”Husdjur-r kan man väl inte kalla-a mig direkt..”, sa Peter.

-”Vad gör du här?”, undrade Oscar och började gå runtomkring.

Det blev tyst, Damien antog att Peter försökte hitta på ett bra svar.

-”Tja, jag har hört talas om denna vackra stenbyggnad och jag har hört legender om det här... så tja-a, varför inte utforska det liksom? Ja, du förstår-r..”.

-”Det här är ingen lekplats för såna som du”, sa Oscar surt.

-”Kanske inte..”.

Oscar gick fram till Peter.

-”Hoppas du fick en bra titt på byggnaden”, viskade Oscar i Peters öra. Oscar tog tag i Peters hals och började strypa honom. Men Damien kom fort som blixten och slog undan Oscar. Oscar hamnade på marken och Damien ställde sig över.

-”Passa dig byracka. Det kommer inte vara nån fullmåne på ett tag så jag kan väl lika gärna leka hundfångare och fånga dig igen”, hotade Damien Oscar.


*


Athan och Ruby satt bara tysta i soffan medans Athan bläddrade igenom alla kanalerna på tv:n.

-”Tss, dagens ungdomar som sitter och kollar alla såna där vampyr-filmer och serier, Twilight och True Blood... Snälla, dom ska ju se allt 'in real life'”, klagade Athan lite.

Ruby hade tråkigt så hon reste sig upp för att se vad som fanns att äta eller dricka i köket. Precis när hon kom in i köket så föll två hinkar med vatten rakt ner på henne. Och ja, vem kan det vara?

-”ATHAN, DIN JÄVEL!!”

Athan började skratta jättemycket och Ruby vart bara sur. Men hon skulle ge igen. Hon gick in i köket igen och tog med sig smör. Hon gick in i badrummet och kletade smör över golvet. Hon smålog lite för sig och gick ut lite försiktigt. Hon tog med sig en handduk och stod och kollade på tv istället för att sitta ner så att hon inte blötade ner soffan.

-”Jaha, syrran. Jag tar en fjärde dusch för dagen, så roligt har jag.”, sa Athan.

Athan gick mot badrummet.

-”RUBY!!!”

Ruby var den som skrattade nu. Athan hade halkat av smöret.

-”Tror du jag skulle låta dig komma undan eller?”, skrattade Ruby fram.

Athan låg där och hade lite ont i ryggen.

-”Lycka till att ta dig upp”, sa Ruby och gick.


*


Peter hade stuckit hem så kvar på kvällen var bara Damien och Oscar.

-”Kan du berätta nu varför du är här?”, frågade Damien.

-”Varför är du ens här, blodsugare?”, frågade Oscar.

Damien suckade.

-”Du kanske ska komma på bättre smeknamn, jag har redan hört den där, från den andra hunden i den där Twilight...Vad hette han nu igen? Just ja, Jacob”.

-”Svara bara på min fråga, dummer”.

-”Du får svara först, jag frågade först”.

-”Okej.. Jag är här för att skydda McKinney”, sa Oscar.

-”Och varför då?”

-”Om några veckor så är det är det 300 år sedan vampyrerna invaderade McKinney. Det senaste året har dom vampyrerna som är kvar från den tiden samlats och är på väg att invadera McKinney.. igen. Vi vill inte ha det så. Därför är jag här och det är mer varulvar på väg”.

-”Så, du kanske är en god varulv?”

-”Inte mot dig. Jag kanske måste döda dig. Vi ska utrota dessa vampyrer och jag tvekar inte en sekund att döda dig och dina syskon”.

-”Dom här vampyrerna är säkert hur gamla som helst, dom är starkare. Jag kommer inte heller vara ett stort fan. Vet du varför dom är här, nån speciell anledning?”.

-”Dom vill ta över McKinney, dom vill att det ska vara som förut, som på 16-1700 talet. Dom ansåg då att vampyrerna hade makt, alltså människorna visste ju inte om att dom var vampyrer. Sen skapade McKinney nån grupp jägare, eller rättare sagt vampyr jägare, och dödade några i taget. Vampyrerna spred sig sedan utanför staden men vissa hittades och dödades varje fall. Till slut var dom för få och flydde därifrån. Dom vill inte på nåt sätt ha hämnd, utan vill bara ha makten tillbaka. Men där ska det ta stopp”.

-”Tror du ni kan stoppa såna arga och starka vampyrer? Knappast, det här blir eran död”.

-”Så får det bli, allt för min stad!”, skrek Oscar.

Damien hade ingen lust att prata mer, han vände ryggen och började gå.

-”Du, Damien”, ropade Oscar.

Damien vände sig om.

-”Passa dig noga. Som jag sa, jag tvekar inte en sekund på att döda er”.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iansomerhalder - 7 november 2012 23:08


Hejsan på er!   Var så sjukt längesen, jag vet!! Hoppas ni har följt den spännande säsongen av The Vampire Diaries, vilken säsongsavslutning! Och givetvis, hoppas ni har följt allt spännande som har hänt Ian :)   Som rubriken lyder så fundera...

Av iansomerhalder - 26 mars 2012 18:41


Hej!   Update 7 maj: Oj, vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag tog en lite längre paus som ni kanske märkte och jag tror tyvärr inte att jag kommer fortsätta på ett tag. Så, bloggen kommer vara nere men inte för alltid. Jag kommer låta blogg...

Av iansomerhalder - 19 mars 2012 10:00


Vill bara tacka er alla för era frågor som ni har ställt och tveka inte att ställa fler! :)   Får stå som dagens bild. Hahhahaha kan ju säga att det stämmer på mig xD    ...

Av iansomerhalder - 18 mars 2012 12:30


Här kommer en lista över 7 sätt Ian bevisar att grönt(miljön och djuren) är sexigt.   1. Ian använder Twitter för att uppmärksamma om djuren till sina 1,8 miljoner följare. Han spred ordet om Storbritanniens sista cirkus elefant, Anne. Han tog Lo...

Av iansomerhalder - 17 mars 2012 21:24

Spoiler för er som kollar TVD i svensk takt!!!!     Carina MacKenzie från zap2it.com pratade med Ian på Paleyfest förra lördagen om Sage, Damon & Elena och om Damon som ställer upp som en storebror för Stefan. Ian säger också att vi kommer gråt...

Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Tidigare år

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards