iansomerhalder

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Mystic Nights, del 14:2

Av iansomerhalder - 4 december 2011 21:00

När del 15 kommer ut så kommer en liten sammanfattning av alla karaktärerna (okej, jag borde ha tänkt på det här liiiiite tidigare). Tänkte byta ut bilden snart för Mystic Nights, ni får jättegärna skicka in lite bilder om ni vill som jag kan använda, mejla dom till iansomerhalder1@live.se


Läs dom tidigare delarna här!!


 



-”Vad fan tror du, du håller på med?!”, skrek Athan.

Ruby försökte komma loss ut strypgreppet.

-”Släpp mig, Athan!!”, skrek Ruby.

-”Som fan att jag ska!!”.

Till slut ”vann” Ruby på nåt sätt och hostade på grund av syrebrist. Hon andades in luft och kunde stå på fötterna igen.

-”Du kunde ha konfronterat mig på ett trevligare sätt!”.

-”Skulle jag ha konfronterat dig lika snällt som du är mot byrackan?!”.

-”Kalla honom int-”.

-”Jag kallar honom vad jag vill, Ruby!! Kom igen, 'jag är inte som alla andra'. Vad ska det betyda? Han är en varulv, Ruby! En varulv!!”.

-”Ja, jag är medveten om det!”.

Athan sa ingenting. Ruby sa ingenting.

-”Syrran, du kan väl bättre än så? Ska du ens lita på honom?!”

-”Ja, kanske det..”.

Athan lyfte på händerna och la dom bakom huvudet och skrattade sarkastiskt.

-”Det här är inte sant”.

-”Tyvärr, jo.”, sa Ruby och kände sig självsäker.

Athan släppte händerna och hade fortfarande en sarkastisk min. Men det gick över till ilska. Athan ryckte ut ett lite mindre träd och kastade det så långt som han kunde. Det lilla trädet träffade ett annat träd så hårt att den gick av i två delar.

-”RUBY!!! För i... Vad är det för fel på dig? Han kan döda dig, mig eller Damien om han vill. Han kan säga allt det där och sen, ja, vem vet vad han kan göra? ”.

-”Athan, vart var du de senaste 250 åren? Efter att Damien lämnat oss så var du den enda som jag hade. Men du lämnade mig! Ska du helt plötsligt börja bry dig eller? Ledsen Athan, vill du agera som en bror så skulle du ha gjort det lite tidigare”.

Ruby vände sig om och sprang tillbaka till stugan.


*


Damien var i McKinneys centrum för att fixa ett par grejer. Han skulle bland annat möta upp Peter för att se om Peter har hittat nåt mer om dom här vampyrerna som ska visst komma. Damien gick på huvudgatan tills han såg nån bekant. Jessica. Kvinnan som Damien hade krockat med på sjukhuset. Ändrade planer.

Damien ville inte stalka henne på nåt vis men det var nåt med henne som drog Damien till henne. Han hade aldrig sett nån så vacker, inte sedan Sophia varje fall. Damien följde med henne in till en resturang, där hon stod och pratade med en lite äldre kvinna som jobbade där. Jessica satte sig vid ett bord och beställde en vaniljlatte (Damien kan ju höra på distans). Han tänkte inte alls och bara gick till Jessica.

-”Hej, jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag var på sjukhuset igår och ja.. eh.. vi råkade krocka i korridoren..”

Jessica kollade upp och bara tittade på Damien. Hon såg fundersam ut.

-”Javisst ja! Okej, var det nåt du ville.. eller?”.

Damien visste inte vad han skulle svara.

-”Jag undrar om jag kan sätta mig och göra dig sällskap?”.

Jessica såg ut som att hon tvekade först.

-”Ja..javisst”.

Damien satte sig och den äldre kvinnan kom och frågade om Damien ville ha nåt att beställa.

-”Jag tar bara vanligt kaffe”.

Tystnad. Varken Damien eller Jessica sa något.

-”Så.. Vad gjorde du på sjukhuset igår? Hälsade på någon?”, undrade Jessica.

-”Nja.. inte riktigt. Jag skulle bara kolla upp en grej..Hehe”.

Jessica bara nickade.

-”Vad heter du föresten?”.

-”Damien”.

Jessica sa ingenting mer. Damien visste fortfarande inte vad han skulle säga till henne. Damiens telefon började ringa. Peter. Men Damien ignorerade samtalet och la undan mobilen.

-”Så, vad jobbar du som på sjukhuset?”.

-”Jag är sjuksköterska, jobbar mest på barnavdelningen”.

-”Aha, trevligt”.

-”Vad jobbar du som då?”

-”Nja, inget jobb för tillfälligt”.

Tiden hade rusat och Jessica hade druckit upp sin vaniljlatte.

-”Damien. Trevligt att träffas.. igen. Ha det bra!”

Hon reste sig och gick för att betala och sen gick hon ut. Damien kände sig så lycklig. För första gången på 250 år så hade han träffat nån han verkligen drog sig till. Hon var så perfekt. Han ville uppleva det här som en människa, eller det minsta han kunde komma till som människa.


*


-”Ska vi prata om det här innan Damien kommer hem?!”, skrek Athan.

-”Jag vill inte prata om det här, du har ingenting med det här att göra!”, skrek Ruby tillbaka.

-”Jo minsann, det rör oss alla, Ruby! Du riskerar våra liv!”

-”Hur vet du det?”.

-”Han är en varulv, Ruby! Vad är det du inte fattar?!”.

Ruby orkade verkligen inte prata med Athan. Eller skrika på Athan. Hon ville bara bort. Bort från stugan. Athan verkade också inte bry sig om att skrika på Ruby. Han satte sig i soffan medans Ruby gick in på sitt rum.

Det knackade på dörren. Athan rusade upp och öppnade dörren. Ute i regnet stod Peter. Athan släppte in honom.

-”Athan...Athan. Vet du vart din bror är?”.

-”Ingen aning, hur ska jag veta det?”.

-”Nää, men jag tänkte i fall han ahde sagt nånting eller nåt. Jag försökte ringa honom flertals gånger idag, han skulle möta upp mig idag men han dök aldrig upp..”.

-”Jaha? Vad ska jag göra åt det då?”, sa Athan lite surt.

-”Nej, nej-j... jag bara berättade det för dig. Jag har faktiskt en ganska intressant grej jag måste visa er”.

Peter tog fram nån gammal bok från sin väska. Timingen matchade perfekt för precis som han tog upp boken så kom Damien.

-”Vad är det för nåt?”, undrade Damien.

Peter gav honom en vart-har-du-varit blick. Damien pekade på boken.

-”Det här..”.

Ruby rusade till köksbordet där dom satt.

-”... är en dagbok, minsann. Men inte vilken som helst”.

-”Vems är det då?, undrade Damien.

-”Er fars, Owen Blackwell”.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iansomerhalder - 7 november 2012 23:08


Hejsan på er!   Var så sjukt längesen, jag vet!! Hoppas ni har följt den spännande säsongen av The Vampire Diaries, vilken säsongsavslutning! Och givetvis, hoppas ni har följt allt spännande som har hänt Ian :)   Som rubriken lyder så fundera...

Av iansomerhalder - 26 mars 2012 18:41


Hej!   Update 7 maj: Oj, vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag tog en lite längre paus som ni kanske märkte och jag tror tyvärr inte att jag kommer fortsätta på ett tag. Så, bloggen kommer vara nere men inte för alltid. Jag kommer låta blogg...

Av iansomerhalder - 19 mars 2012 10:00


Vill bara tacka er alla för era frågor som ni har ställt och tveka inte att ställa fler! :)   Får stå som dagens bild. Hahhahaha kan ju säga att det stämmer på mig xD    ...

Av iansomerhalder - 18 mars 2012 12:30


Här kommer en lista över 7 sätt Ian bevisar att grönt(miljön och djuren) är sexigt.   1. Ian använder Twitter för att uppmärksamma om djuren till sina 1,8 miljoner följare. Han spred ordet om Storbritanniens sista cirkus elefant, Anne. Han tog Lo...

Av iansomerhalder - 17 mars 2012 21:24

Spoiler för er som kollar TVD i svensk takt!!!!     Carina MacKenzie från zap2it.com pratade med Ian på Paleyfest förra lördagen om Sage, Damon & Elena och om Damon som ställer upp som en storebror för Stefan. Ian säger också att vi kommer gråt...

Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Tidigare år

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards