iansomerhalder

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Mystic Nights, del 16

Av iansomerhalder - 27 januari 2012 22:44

Här kommer Mystic Nights del 16! Kommentera gärna vad ni tycker om del 16 eller Mystic Nights överhuvudtaget :)

Skulle göra mig glad :D


Läs dom tidigare delarna:

http://iansomerhalder.bloggplatsen.se/kategori/122961-mystic-nights/





-”Peter, det är en månad kvar tills dom andra vampyrerna är beräknade att komma..”, sa Damien till Peter.

-”Ja, Damien. Jag är medveten om detta”.

Ruby och Athan var ute och jagade. Damien och Peter satt i köket och pratade om vampyrerna som skulle komma snart.

-”Vi måste komma på ett sätt att stoppa så att dom inte förgör hela staden”.

-”Ni,vampyrer, brukar väl fly?”, sa Peter.

-”Säg inte det till en vampyr”, sa Damien.

-”F-förlåt”.

Damien hade inga planer på att fly. Han ville stanna och hindra dom här vampyrerna från att döda oskyldiga människor. McKinney betyder mycket för Damien. Det är hans hem sen 260 år tillbaka.

-”Hur hade du tänkt att försvara alla när ni bara är tre?”.

-”Stämmer inte helt och hållet, glöm inte varuvlvarna”.

Peter nickade med en sån där just-precis-nick.

-”Jag åker in till stan för att se om jag kan inskaffa nåt vapen och så vidare, vi ses senare!”.


*


Ännu ett sammanträffande. Precis som Damien var på väg in till vapenaffären så får han syn på Jessica som är på väg in till det där caféet som dom träffade på sist. Han vänder om och börjar gå mot det hållet. Jessica får syn på honom så fort han kommer in.

-”Damien, eller hur?”.

-”Ja, det stämmer”, sa Damien med ett leende. Hennes leende gjorde honom så glad.

-”Vill du göra mig sällskap?”, undrade Jessica.

-”Javisst..”. Damien satte sig ner.

-”Så, Damien. Jag har inte sett dig förut, kom jag att tänka på. Vi har ju träffats förut såklart men jag har glömt att fråga..Är du ny i staden?”.

-”Ja..det är jag”. Inom Damien var ju det där ironiskt egentligen.

-”Vad fick dig att komma till en stad som McKinney? Inte direkt världens mest kända stad”, log Jessica.

-”Tja..En släkting bor här och berättade om McKinney och jag ville just flytta från Seattle och ja, valde att flytta då”.

Det här var ju inte sant men han var ju tvungen att säga något. Jessica tog en klunk av sitt kaffe.

-”Du verkar vara trevlig, du”.

-”Tack detsamma”.

Dom log mot varandra. Damien smälte varje gång hon log. Damien kunde inte komma över tanken att hon var perfekt.

-”Har du nån annan en din släkting här, eller?”, undrade Jessica.

Skulle han berätta om Athan och Ruby? Skulle det vara en bra idé?

-”Nej.. Bara jag”.

Han ville inte berätta för Jessica om Athan och Ruby, för hennes skull. Athan och Ruby skulle heller inte gilla tanken att Damien börjar gilla Jessica. Så, han beslutade att inte berätta om sin bror eller syster.

-”Alltid kul att träffa nya människor, som dig. Du är trevlig”, sa Damien.

Jessica skrattade.

-”Tack detsamma, Damien. Du är så charmig”.

-”Tack detsamma, Jessica”.

Dom skrattade tillsammans.

-”Oj, är klockan redan så mycket? Damien, jag måste till jobbet nu men..skulle du vilja luncha imorgon, här vid tolv-halv ett?”, undrade Jessica.

Det hjärtat som en gång i tiden slog stelnade till på nytt. Damien blev så glad.

-”Ja, det passar bra”.

-”Då ses vi imorgon”.


*


Ruby var ute och jagade och nu hade hon jagat klart och skulle börja springa tillbaka till stugan igen. Då hon såg någon.

-”Oscar”.

Hon såg honom precis på samma plats som sist, då Athan hade hittat dom.

-”Ruby”.

Ruby tog det uttrycket som att han inte var glad att se henne.

-”Hur är det med dig?”, undrade Oscar. Ruby vart alldeles chockad. Hade han precis frågat henne?

-”Jo, det är bara bra med mig. Själv?”.

-”Nu när jag ändå är här så vill jag be om ursäkt för min brors uppförande för ett tag sen”.

-”Han är som han är, Ruby. Glad att du inte är en sån typ”.

-”Menar du det? Så, du litar på mig typ?”.

Oscar hånlog lite.

-”Nej, Ruby. Det kommer jag ju aldrig kunna göra”.

Ruby vart lite ledsen på grund av det. Hon visste tanken bakom det, för hon var vampyr. Hon ville inte se honom som en varulv och henne som en vampyr. Hon såg honom som Oscar, bara Oscar.

-”Jag vet att du tycker så men jag kommer tycka nåt annat”.

Oscar sa ingenting. Ruby ville att han skulle säga nåt.

-”Vad gör du här föresten?”.

-”Förbereder lite för..dom där vampyrerna som kommer”.

Ruby visste inte vad hon skulle säga.

-”Ruby, jag vill inte vara oförskämd men borde du inte gå? Skulle jättegärna vilja prata med dig men du vet vad som hände sist..Det där med Athan..”.

-”Jag vet vad som hände.. Men det hindrar inte mig. Skit i Athan”.

Oscar gick fram till Ruby och tog hennes händer.

-”Jag önskar..Ruby, du är en vacker och underbar kvinna. På nåt sätt har du bevisat det, även fast..Ja,du vet, att du är en vampyr. Men det ända du inte har bevisat för mig är hur det här ska gå”.

-”Det kan gå, kolla bara! Du pratar med mig. Du är inte arg. Du skriker inte på mig, säger inte elaka kommentarer. Du måste bevisa dig själv att det här kan funka, Oscar”.

-”Det är just det jag inte kan, Ruby. Jag är ledsen”.

Han släppte hennes händer och började gå tillbaka mot McKinneys centrum. Ruby stod kvar och visste inte vad hon skulle säga. Hon sprang därifrån. Vad Ruby och Oscar inte visste om var att Athan stod bakom ett träd och lyssnade. Och han höll med Oscar. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iansomerhalder - 7 november 2012 23:08


Hejsan på er!   Var så sjukt längesen, jag vet!! Hoppas ni har följt den spännande säsongen av The Vampire Diaries, vilken säsongsavslutning! Och givetvis, hoppas ni har följt allt spännande som har hänt Ian :)   Som rubriken lyder så fundera...

Av iansomerhalder - 26 mars 2012 18:41


Hej!   Update 7 maj: Oj, vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag tog en lite längre paus som ni kanske märkte och jag tror tyvärr inte att jag kommer fortsätta på ett tag. Så, bloggen kommer vara nere men inte för alltid. Jag kommer låta blogg...

Av iansomerhalder - 19 mars 2012 10:00


Vill bara tacka er alla för era frågor som ni har ställt och tveka inte att ställa fler! :)   Får stå som dagens bild. Hahhahaha kan ju säga att det stämmer på mig xD    ...

Av iansomerhalder - 18 mars 2012 12:30


Här kommer en lista över 7 sätt Ian bevisar att grönt(miljön och djuren) är sexigt.   1. Ian använder Twitter för att uppmärksamma om djuren till sina 1,8 miljoner följare. Han spred ordet om Storbritanniens sista cirkus elefant, Anne. Han tog Lo...

Av iansomerhalder - 17 mars 2012 21:24

Spoiler för er som kollar TVD i svensk takt!!!!     Carina MacKenzie från zap2it.com pratade med Ian på Paleyfest förra lördagen om Sage, Damon & Elena och om Damon som ställer upp som en storebror för Stefan. Ian säger också att vi kommer gråt...

Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Tidigare år

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards