iansomerhalder

Alla inlägg under januari 2012

Av iansomerhalder - 22 januari 2012 21:51

Vet inte hur länge sen det var men varje fall så upplyste jag skulle uppskatta om nån ville skicka en bild som jag kan använda för Mystic Nights..Har börjat tröttna på den här bilden. Bilden ska vara lite "mystic" och lite mörk och det ska stå "Mystic Nights". Hur och vart ni sätter in Mystic Nights spelar inte så stor roll.


Skicka in din bild till iansomerhalder.bloggplatsen@gmail.com  med:

-Ditt namn (räcker med förnamnet) för jag kommer skriva namnet på den som har gjort bilden. Men skulle du vilja vara anonym så skriv det.

-Din blogg om du har en. Länkar gärna :)


Hoppas ni kan skicka in en bild. Vill ha in alla bilder senast nu på söndag (29 januari).

Så skicka in en bild nu!!! :D



Av iansomerhalder - 21 januari 2012 21:05

Missade en konvention som tydligen Ian skulle delta i. Ian är bekräftad för en konvention i Wien, Österrike som äger rum den 16-17 juni 2012. Med sig har han Daniel Gillies.




Källa 

Av iansomerhalder - 20 januari 2012 21:21

Spoiler för er som kollar i svensk takt!!


Återigen får vi se Bonnies drömmar och denna gång vart hon inlåst i en kista av Klaus. Bonnie vill hitta sin mamma, Abby, med hjälp av Elena för att se om Abby kan hjälpa henne öppna en av Klaus' kistor som inte går att öppna. 

Alaric börjar träffa Meredith mer och mer och till slut får han reda på hennes hemlighet. Hon använder vampyrblod för att bota sina patienter och hon hade tidigare injicerat järnört på Damon. Damon var där för att konfrontera om Merediths ex-pojkväns dödsfall och han misstänkte att det var hon.


Carolines pappa kommer för att hjälpa Tyler att bryta sitt band till Klaus. Han vill att Tyler ska förvandlas, det behöver inte vara fullmåne för att han ska förvandlas, han är hybrid. Han förvandlas men attackerar Carolines pappa som hamnar på sjukhuset med tack vare vampyrblodet återhämtar han sig. Tyler tror att han ör botad, men inte riktigt. Carolines pappa vill att han ska förvandlas igen och igen tills förvandligen är smärtfri.


Bonnie och Elena hittar Bonnies mamma. Men det visar sig att Abby har inga häxkrafter kvar eftersom hon hade för 15 år sen lagt en förbannelse över Mikael som gjorde att hon förlorade sina krafter. Hon visste inte heller om vad som hade hänt "Grams". Men Abby söver ner Bonnie och för henne till en av Klaus' hybrider och där visas det att hybriden har tvingat Jamie att döda sig själv om inte Bonnie berättar var kistorna är. 


Elena berättar för Stefan att hon hade kysst Damon, omedvetet. Men Stefan blir inte glad. Han slår till Damon på slutet... Hur kommer han ta det här i fortsättningen?


OCH... det mest chockerande!! Damon återupplivade Elijah!!!! Hur ska det här gå då??


Bilder på Damon:

             



Citat av Damon:


   

Av iansomerhalder - 20 januari 2012 21:15

Elena dödar Mikael för att få Klaus komma tillbaka till Mystic Falls. Rebekah bekräftar hans döda kropp och Klaus går på det. Elena drar sedan ut kniven från Mikael och han vaknar sedan.


Det är också dags för "homecoming", typ bal. Men den blev ju inställd för att det hade regnat in i idrottsalen så festen blev hos Tyler. Det är då Damon och Mikael planerar att döda Klaus. Damon och Elena förbereder varulvsbomber (eller hur man nu ska säga det på svenska) för att kasta dom på Klaus' hybrid armé. Elena hugger Rebekah, antagligen för att hon inte litade på Rebekah. Tyler bjöd även människor som han inte kände men det var Klaus förtjänst. Han ville fira Mikaels död.


Stefan berättar för Damon och Stefan efter att ha pratat med Klaus. Mikael har det enda vapnet som kan döda en orginal som är gjort av vitt ek. Nu har Mikael och Damon en ny plan, b.l.a att Mikael ska dricka blod från Stefan så att Stefan slocknar.


Klaus berättar för Tyler att hans hybrider är bland alla gäster. Det här får Tyler att injicera järnört i Caroline för att skydda henne, naturligtvis. Under tiden så har Elena och Klaus en konversation. Klaus säger att han alltid kommer vara ett steg före. Han säger att, om hon vill att Klaus ska vara död, så ska hon döda honom. Damon attackerar Tyler och med hjälp av Bonnie så slocknar Tyler. Damon har nu vit-eksvapnet.


Mikael dyker upp på festen men han kommer inte in för att han har inte blivit inbjuden i huset. Klaus säger att hans hybrid armé ska slita Mikael i stycken. Men Mikael tvingade en av hybriderna att ta med Elena till honom. Mikael hotar att döda Elena om inte Klaus kommer ut. Och allt blir för mycket för Klaus och säger att han ska döda Elena och det är precis det Mikael gör, han hugger henne i ryggen.


Damon attackerar Klaus med vit-eksvapnet, "Elena", som egentligen var Katherine hela tiden, kastar varulvsbomberna på hybriderna. Stefan kommer och puttar undan Damon och Klaus tar vapnet och hugger Mikael, vilket dödar honom. Klaus häver tvånget på Stefan och Stefan är nu fri. Men Damon blir inte glad över detta. Tyler och Caroline gör även slut. Katherine ringer Damon och berättar att hon ska börja gömma sig igen men med henne var även Stefan.


När Klaus pratade med "Elena" under festen så berättade han att om dom dödar Klaus så dödas även Damon. Katherine springer sedan till Stefan och berättar detta. Stefan har sin mänskliga sida med sig när Katherine berättar det här. Katherine hade också sin mänskliga sida med sig, hon berättar ju för Stefan att hon brydde sig mer om att rädda Damons liv och Stefans själ än att döda Klaus.


På slutet så har Stefan tagit alla kistorna från Klaus som hämnd.

“I wonder, Klaus, as someone who’s been one step ahead for a thousand years, are you prepared for this?”, säger Stefan till Klaus.


Bilder på Damon:

               


Citat av Damon:

   


 


    

Av iansomerhalder - 18 januari 2012 15:30

Stillbilder på Damon från avsnitt 14, som sänds den 9 februari i USA. 


 



Källa 

Av iansomerhalder - 17 januari 2012 20:25

TV Guide pratade med Ian (och Nina) på People's Choice Awards i onsdags och då sa Ian att han hade precis spelat in en scen där Damon vaknar upp med en naken kvinna som är en het vampyr. Nina säger att hon inte kan söga vem det är men det är en karaktär fans är bekanta med och Elena kommer definitiv ha en åsikt om detta.


Så, vem kan det vara då? Vem tror ni det är? Min första tanke är Katherine men man vet aldrig ;)




Källa 1, Källa 2 

Av iansomerhalder - 17 januari 2012 20:18

Så söt haha. Men betyder detta att vi kommer får se nån flashback?? Hoppas det, älskar flashbacks!


 

Av iansomerhalder - 15 januari 2012 20:33

Woho! Ännu en del av Mystic Nights. Har själv längtat tills en ny del hahaha. Här kommer även en lista på alla karaktärerna i Mystic Nights.

Kommentera gärna vad ni har tyckt om Mystic Nights hittills och vad ni tycker om den här delen!   


-Damien

Huvudkaraktären i denna berättelse. 

-Athan

Damiens vampyrbror.

-Ruby

Damiens vampyrsyster.

-Peter

En släkting till Damien, Athan och Ruby fast född 1978.

-Oscar

Varulv, som Ruby börjar gilla.

-Jessica

Damiens kärleksintresse.


Karaktärer som inte är med i berättelserna men har kopplingar till vissa av dessa personer:

-Owen

Damien, Athan och Rubys pappa.

-Daisy

Damien, Athan och Rubys mamma.

-Sophia

Vampyren som förvandlade Damien och var även Damiens kärleksintresse.


Läs dom tidigare delarna: http://iansomerhalder.bloggplatsen.se/kategori/122961-mystic-nights/ 




-”Hade far en dagbok?!”, undrade Ruby. Hon använde fortfarande ordet far istället för pappa, som vissa kanske säger i modern tid.

-”Tydligen..”, svarade Athan.

Damien stod och funderade. Han stod sin pappa nära. Hans pappa var den som uppfostrade honom att jaga, fiska, hjälpa till att försörja familjen och därmed hade dom inga hemligheter. Men det stämde visst inte för Damien hade ingen aning om nån dagbok.

-”Läs, Peter”, avbröt Ruby Damiens tankar.


23 februari 1760


Vi dödade ännu en vampyr. Det verkar som de är flera stycken. Förra veckan dödade vi två. Jag tror knappast det här är den sista. Jag måste skydda familjen. Jag lär Damien att jaga men dock inte vampyrer. Jag skulle utsätta hans liv för en stor fara. Daisy tycker att jag ska undvika att blanda in Damien och jag håller med helt och hållet.


9 mars 1760


Jag hade rätt. Det var fler vampyrer i staden. Rådet har möte imorgon angående om detta. Vi har ingen aning varifrån alla dessa vampyrer kommer ifrån. Men de prioterar inte rådet just nu. Just nu är det viktigaste att få bort alla dessa monster.


10 mars 1760


Många i rådet var upprörda. Många har småbarn som de är oroliga över. Vi försökte lösa detta på nåt sätt men kom inte direkt överens om något. Vi känner oss vilsna. Jag är orolig vad detta betyder för McKinney. Även borgmästaren deltog i mötet och även han är orolig över McKinneys invånare. Som sagt, vi är vilsna. Men vi gör allt vi kan. Vi dödar varje vampyr vi ser. Jag gör allt för att skydda familjen också.


28 maj 1760


Vi fångade elva vampyrer idag. De var tydligen som en flock. Vi förhörde ledaren. Vampyren identifierade sig som Sophia. Jag var den som förhörde henne. Men även den som torterade henne. Hon var en envis vampyr. Vägrade svara på nån fråga. Hon hotade att döda hela min familj, hon visste tydligen vem min fru är och vilka mina barn är. Jag tar inga risker.


*


Peter slutade läsa. Han kände intensiteten som började växa mellan syskonen. Damien tittade upp från boken. Alldeles chockad. Hade Sophia hotat hans pappa? Sophia hade ju i stort sätt gjort det hon hade sagt.. typ.

-”Ser man på..”, sa Athan och gav Damien en blick.

-”Är det nån ni kände?”, frågade Peter.

-”Tsss.”, svarade Ruby.

Damien orkade inte intensiteten.

-”Fortsätt läs, Peter”, bad Damien.


*


16 juli 1760


Tuff natt igår. Vampyren Sophia flydde efter att vi hade avrättat den sista av vampyrerna i hennes flock. Detta är förödande. Hon hade hotat mig förut. Hon är vampyr så jag tar som sagt inga risker. Dom andra vampyr jägarna i rådet gör allt dom kan för att hitta henne. Vad nu? En av jägarna ropar.


Precis kommit tillbaka till stugan. Några vampyr jägare hittade Sophia. Vi bränner henne på en gång imorgon bitti.


17 juli 1760


Vi brände Sophia igår... Vad vi trodde. Ingen av Mckinneys invånare fick inte delta. Sophia lyckades fly..igen. Hon dödade vissa medlemmar i rådet och några vampyr jägare. Jag lyckades fly, som tur är. Hon är stark ,den vampyren. Ju äldre, desto starkare. Jag flydde raka vägen hem för att skydda familjen. Familjen undrade om vi hade bränt vampyren. Jag svarade ja.


18 juli 1760


Rådet kom överens idag. Vi kommer att berätta för invånarna att vi lyckades bränna henne. För deras bästa. De slipper vara oroliga. Men vi är förstås rädda att hon kommer tillbaka. Men vi håller vakt dygnet runt, runt hela byn.


25 november 1760


Ingen vampyr har setts till sen Sophia. Vi börjar dra oss tillbaka nu. Verkar som att det är ingen vampyr här och det kommer förmodligen inga.

Jag avgick från rådet idag också. Jag börjar bli sjuk. Hostar förskräckligt och börjar bli svagare. Damien måste snart ta mer ansvar. Han måste vara mannen i huset. Den pojken, så mycket han har gjort för mig och denna familj. Duktig pojk. Jag litar fullständigt på honom, han kommer ta hand om familjen mycket väl.


23 januari 1761


Min tid är nu kommen. Jag hostar och kan knappt stå. Daisy vet att det är bara en tidsfråga innan...Jag måste prata med Damien. Athan. Ruby. Mina underbara barn. Jag vill hedra rådet för deras arbete med alla dessa vampyrer. Jag tar med mig dessa hemligheter i graven.

Jag kommer alltid att vara med min familj. Jag känner mig så stolt över Damien, han har varit så duktig. Att lära sig jaga, fiska och allt en man ska göra.. Det är inte lätt. Och Athan och Ruby som alltid har fått mig på humör när det har varit oroliga och dåliga tider. Och, Daisy. Min otroligt vackra och underbara fru. Hon är mitt allt.

Jag älskar er.


*


Det vart tyst. Ingen sa någonting. Det enda man hörde var Ruby som snyftade. Athan stelnade till.

Damien kunde knappt röra sig. Han visste inte vad han skulle säga.

-”Helt otroligt.. Så dom brände aldrig den där..”, Athan avslutade inte meningen för han blev så arg.

Damien visste inte vad han skulle säga. Ruby grät hysteriskt. Minnen kom tillbaka, dåliga minnen.

-”Jag beklagar..”, sa Peter. Peter visste väl inte heller vad han skulle säga.

Athan blev så arg att han sprang därifrån. Ruby grät så mycket att hon gick in på sitt rum och smällde verkligen igen dörren. Kvar i köket blev Damien och Peter.

-”Vill du ha dagboken?”, frågade Peter Damien.

-”Nej, behåll den du. Eller..gör vad du vill”.

Damien vart arg,ledsen,uppprörd. Han sprang ut så fort han kunde tills han hamnade mitt i skogen. Han slet upp mindre träd, kastade dom vilt omkring sig och bara skrek....Skrek så länge han orkade tills han brast ihop.  

  



Presentation


I den här bloggen kommer du ju självklart att få läsa om Ian Somerhalder! Välkommen!
//Jasmina

Kontakt

iansomerhalder.bloggplatsen@

gmail.com

Fråga mig

17 besvarade frågor

Jättebra vampyrbloggar!

Google Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Hur snygg tycker du Ian Somerhalder är från 1-5?
 1 (inte alls)
 2
 3 (helt ok)
 4
 5 (SNYGG)

Ian Somerhalder Foundation

  

Gilla Ian Somerhalder Foundation på Facebook

Rösta på Ian!!!

-

Kommande event Ian ska delta i

-

Dela med dig!

Tidigare år

Sök i bloggen

Ian Somerhalder

              

The Vampire Diaries

       

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards